כל עסק חייב נוכחות מרשימה ברשת האינטרנט כדי להגדיל מכירות, להרחיב את מעגל הלקוחות ולזכות בחשיפה רחבה המאפשרת לשפר את התוצאות העסקיות. בעולם הדיגיטל יש אפשרויות שונות לקידום עסקים, למשל פרסום ממומן בגוגל וברשתות החברתיות, קידום אתרים אורגני במנועי החיפוש ובעיקר בגוגל, הקמת פרופיל בשירות גוגל לעסק שלי, ניהול עמוד עסקי בפייסבוק ובהתאם לצורך באינסטגרם וברשתות חברתיות נוספות ועוד.
הדרך הטובה ביותר לקידום כל עסק, קטן או גדול, באינטרנט היא להקים נכסים דיגיטליים בעלי ערך, לכן מומלץ לפנות לסוכנות פרסום ושיווק בדיגיטל והמומחים יגבשו אסטרטגיה לקידום ולשיווק העסק ברשת האינטרנט.
למה צריך קידום עסקים באינטרנט?
בעלי עסקים קטנים לרוב מבולבלים ואינם מבינים מדוע עליהם להשקיע בקידום העסק באינטרנט, לאחר שהם השקיעו אלפי שקלים בבניית אתר מעצב ורספונסיבי. לכן, חשוב להבין כי אין אפשרות כיום להסתפק רק בבניית האתר מאחר והוא לא יקבל חשיפה במנועי החיפוש וגולשים לא יבקרו בו. קידום עסקים באינטרנט נועד לחשוף את העסק בפני לקוחות פוטנציאליים רבים, לייצר לידים איכותיים שקל להפוך למכירות בפועל, לקבל טראפיק (תנועה) גבוה לאתר, להגדיל מכירות וליהנות ממיתוג של עסק מצליח.
קידום העסק באינטרנט מבטיח יתרונות רבים ותמורה מלאה למחיר. אמנם, יש אפשרות לקדם את העסק בדרכים שונות בשיטות עשה זאת בעצמך, אך נדרש ידע וניסיון כדי להצליח במשימה ולהשיג את התוצאות הרצויות.
מהן הדרכים היעילות ביותר לקידום עסקים בזירה הדיגיטלית?
יש מגוון דרכים וטכניקות לקידום עסקים שונים באינטרנט, לכן חשוב לתכנן אסטרטגיה, לגבש תקציב, להגדיר מטרות ברות השגה ולנטר את הקמפיינים ופעילויות הקידום באינטרנט על מנת לבחון את התוצאות ולשפר ביצועים. בין הדרכים היעילות ביותר לצורך קידום עסקים באינטרנט ניתן למצוא את הטכניקות הבאות:
- קידום ממומן בגוגל – קידום ממומן בגוגל, מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם, נועד לחשוף את האתר באמצעות מודעות הפרסום המופיעות בראש דף התוצאות, בהתאם למילות החיפוש. כדאי לדעת כי הפרסום הממומן בגוגל מבוסס על שיטת ה-PPC, כלומר משלמים רק עבור הקלקות בפועל או עבור שיחות נכנסות לעסק.
- קידום אורגני בגוגל – חשוב לבצע קידום אורגני במנועי החיפוש, ובעיקר בגוגל. קידום אורגני מאפשר לעסקים להגיע לדירוגים הגבוהים ביותר בדף התוצאות הראשון של גוגל ומטרת הקידום היא חשיפה רחבה, מיתוג העסק, בידול ממתחרים ונוכחות מרשימה באינטרנט.
- פרסום ממומן ברשתות החברתיות – קידום ממומן בפייסבוק, באינסטגרם וברשתות חברתית נוספות נחשב לדרך יעילה ומוכחת לשיפור המכירות, למיתוג, לשיווק בדיגיטל ולבידול מהמתחרים. אפשר לנהל קמפיינים מסוגים שונים כמו רימרקטינג וקמפיין לידים.
- ערוץ ביוטיוב – מומלץ לפתוח ערוץ ביוטיוב ולקשר אותו לאתר ולעמוד העסקי בפייסבוק, הערוץ יכול לייצר לידים איכותיים, טראפיק גבוה ועוד.
- פרופיל בשירות גוגל לעסק שלי – גוגל לעסק שלי הוא שירות חינמי וכדאי לכל עסק לפתוח פרופיל, וכך מופיעים גם במפות גוגל. העמוד זוכה לחשיפה רחבה, זהו נכס דיגיטלי בעל ערך רב וניתן לפרסם בו חוות דעת של לקוחות.
- ניהול עמוד עסקי בפייסבוק/אינסטגרם – עמוד עסקי ברשתות החברתיות הוא כלי שיווקי יעיל ודרך טובה לקידום עסקים באינטרנט. באמצעות העמוד העסקי שומרים על קשר ישיר עם הלקוחות, אפשר לפרסם תכנים מעניינים, מבצעים, הטבות ועוד.
- רשימות תפוצה – כלי שיווקי יעיל לקידום עסקים ולשיפור המכירות העסק.
- תוכן שיווקי – בהתאם לתקציב ולמטרות הקידום כדאי לשלב גם תוכן שיווקי באמצעות טאבולה או אאוטבריין, התוכן חשוב להפצת מידע ומסרים, לחשיפה רחבה ולקבלת לידים איכותיים.