יש לזכור, כי תערוכות וירידים – יכולות להוות ערוץ נהדר של פעילות עסקית, ועל פי כן, דרך לגעת בקהלים שלנו. ישנה חשיבות מסוימת, להצגה נכונה של מרכולתנו ושל ערכי החברה שלנו. מתוך ההשתתפות בתערוכה, ניתן לחשוף את מה שהחברה עושה, ובמה שהיא מאמינה – ללקוחות פוטנציאליים חדשים, כמו גם, לחזק קשרים קיימים עם לקוחות קיימים. נכון, פעילות תערוכתית יכולה להיעשות בחללים דחוסים יחסית, כאשר יש למצות את חלון ההזדמנויות תוך פרק זמן קצר יחסית. זאת, כאשר, יש ירידים אחרים ובחירות אחרות שהעוברים ושבים יכולים להביט ולמקד בהם את תשומת ליבם. להלן מספר טיפים על התמקצעות ודיוק מקצועי במהלך התערוכה והירידים.
מה תפקידה של סוכנות שיווק דיגיטלי בהכנות לתערוכה?
ראשית כל, נרצה לדבר על תפקידה של סוכנות שיווק דיגיטלי כמערכת של הכנה מוקדמת לתערוכה ולקידום המכירות. ראשית, מיכולתה של סוכנות שכזאת, לאסוף נתונים רלוונטיים. הן על קהל היעד, על המסרים המתאימים, והן על יצירת מדיה ותוכן מתאימים. בדרך זו, אנחנו יכולים להגיע לתערוכה, תוך שאנחנו יודעים, פחות או יותר – אילו מסרים ותכנים יהדהדו עם קהל היעד שלנו, ואיזה פלח מקהל היעד שלנו צפוי להיות בתערוכה. על בסיס זה, אנחנו יכולים להכין את התערוכה / היריד, ולהתכונן בהתאם. אנחנו יכולים לדעת אילו מסרים לקדם, ומה להציג למתעניינים.
להזמין אנשים מראש ולעודד להגיע לדוכן?
ישנן מספר פעולות, שניתן לעשות – עוד טרם הגיע יום התערוכה. לדוגמה, ניתן לייצר הזמנות (אפרופו דיוק קהלי יעד, מסרים וכו') ללקוחות, שותפים עסקיים וגם ספקים – על מנת ליידע אותם מה יהיה בתערוכה, למי זה מתאים ומה הם יכולים לגלות ולחוות ביריד. ובכך, לכל הפחות, יש אפשרות שלפחות חלק מהמבקרים בתערוכה יידעו על היריד שלך, ואולי גם יספרו לאנשים אחרים – באם ההזמנה שלך תהיינה רלוונטית דיו על מנת לשתף גם עם מכריהם. אם היריד שלך מוכר משהו, יש אפשרות לצרף שוברי מתנה והטבות שונות, שניתן לממש ביריד. ובכך, לספק יתרונות נוספים למי שמתכוון להגיע.
להיסגר על הפרטים הלוגיסטיים ועל תפקידי אנשי צוות בדוכן?
טיפ נוסף לאנשים שמתכוונים למכור מוצרי קד"מ בדוכנים שלהם, או כל דבר אחר – או לארגן מלכתחילה את כל הצד הלוגיסטי. לרבות, לסדר מערכות סליקה, חשבוניות, קופה, מלאי וכל פריט לוגיסטי אחר. לרבות, תמיכה מקצועית שתסייע בהקמה, תפעול ופירוק הדוכן. לדוגמה, אנשים שיסייעו לתת תשומת לב לכל המבקרים, באם הדוכן יהיה עמוס בעת מסוימת. כמו גם, אנשים שיסייעו בהקמתו ובפירוקו. ואנשים, בעלי תפקיד ייעודי – כמו כאלה שאחראים על מכירות, על חלוקת פלאיירים, על גישה יזומה לאנשים בקרבת הדוכן, על חלוקת מתנות ודוגמיות וכן הלאה.
מה לגבי הנראות של הדוכן?
מבחינת הנראות העיצובית של הדוכן – ניתן מלכתחילה לדעת מי הוא קהל היעד, מהם המסרים המתאימים, ועל בסיס זה ליצור גרפיקה ואלמנטים עיצוביים מתאימים. לדוגמה, להציב פוסטר גדול עם איזשהו מסר, בצבעים הולמים. ו/או לתלות כל מיני מסרים שמהדהדים לקבל היעד הנבחר, וכן הלאה. ובקיצור, להפוך את הנראות העיצובית של הדוכן להולמת עבור קהל היעד שרוצים למשוך לדוכן.