איזו תקופה מרגשת. פתיחת עסק חדש מלווה תמיד בהרבה פרפרים בבטן, התרגשות וציפייה לקראת הבאות, שאצל חלקנו עלולות להיות מלוות גם בחשש מפני הלא נודע.
אולם אם בחרת לפתוח בדרך חדשה כעצמאי, כנראה שזורם בך לפחות מעט דם הרפתקני ומלא חדוות עשייה.
כמו בכל דבר, מעבר לפן המקצועי והיצירתי, פתיחת עסק חדש מצריכה גם התעסקות לוגיסטית ובירוקרטית לא מעטה. במאמר זה נלווה אותך שלב שלב אחר כל הצעדים וכל המשבצות שיש לסמן עליהן "וי".
מה חשוב לעשות ישר אחרי שהחלטת באופן סופי על פתיחת העסק?
אז ככה…התחנה הראשונה שלך תהיה, איך לא – במס הכנסה. שם תכריז על עצמך כבעל עסק עצמאי בפני רשות המיסים ותוכל להתחיל לחלוק עם המדינה את הכנסותיך. אלא אם כן החלטת על פתיחת חברה בע"מ, הסבירות הגבוהה ביותר היא שתוכרז כעוסק פטור ממס. בתום שנת הפעילות הראשונה, במידה והרווחים השנתיים מהעסק עלו על 100,000 ₪, תוגדר כעוסק מורשה. באם לא, תמשיך להיות מוגדר כעוסק פטור ממס. עכשיו, אנחנו מתארים לעצמנו שאתה כבר להוט לגשת מיד למעצב ולבית הדפוס, לדאוג ללוגו חדש לעסק, הזמנת חשבוניות, הזמנת חותמת ועוד. אולם יש עוד תחנה שאסור לפספס…ביקור אצל הפקידים בביטוח הלאומי בו תדווח גם להם על החדשות המרגשות שלך וההפיכה לעצמאי.
אילו עוד צעדים חשוב לבצע בשלביו הראשונים של העסק?
במקביל להסדרת ההתנהלות מול רשויות המדינה, חשוב שתתייעץ עם רו"ח ותתחיל לנהל את ההכנסות וההוצאות באופן מושכל ותוך כדי עבודה אל מול תכנית עסקית. היום פועלים לא מעט רואי חשבון המציעים גם שירותי ייעוץ עסקי, הכוללים בניית תוכנית אסטרטגית עם צפי הכנסות, צפי הוצאות. תוכניות אלו נבנות תוך התחשבות בתנאי השוק בו פועל העסק החדש ( בין השאר נלקחים בחשבון גם שיקולים של היצע וביקוש על המוצר או השירות שהעסק מספק).
השלב הבא הוא אחד המרגשים והמלהיבים – התחלת פעילות המיתוג והשיווק של העסק. אנחנו מציעים לפנות לאנשי המקצוע הרלוונטיים – שיודעים לעשות עבודה נהדרת ויוכלו לכוון אותך לשיטת הפרסום המתאימה ביותר לעסק שלך. יש עסקים שירוויחו מפרסום במדיה החברתית והדיגיטלית לעומת אחרים שדווקא יפרחו יותר מפרסום בשלטי חוצות, עיתונות וכיו"ב.