עסקים רבים משקיעים כיום בפרסום בדיגיטל, בעיקר בפלטפורמות הפופולריות כמו גוגל ופייסבוק. לכל פלטפורמה יש יתרונות וחסרונות שכדאי להכיר מראש כדי לבחור היכן לנהל את הקמפיינים ובמטרה למקסם את התוצאות ולשפר את החזר ההשקעה (ROI).
חשוב לציין כי לכל מערכת פרסום יש יתרונות רבים עבור המפרסמים, ובהתאם לתקציב וליעדי הקמפיין קל יותר לבחור את הפלטפורמה המתאימה לפרסום. לעיתים מפצלים את התקציב ומנהלים קמפיין גם בגוגל וגם בפייסבוק כדי להגיע לחשיפה רחבה יותר וכדי להגיע לקהלי יעד שונים, עם זאת לא לכל העסקים יש תקציב פרסום גדול לכן חשוב שבעלי העסקים הקטנים והבינוניים ישקיעו נכון את תקציב הפרסום שלהם בגוגל או בפייסבוק.
איך עובד פרסום בגוגל?
גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בישראל ובעולם, גוגל מציע מערכת פרסום מתקדמת ואפקטיבית וניתן לנהל קמפיינים גם בתקציב נמוך. באמצעות פרסום בגוגל בזול ניתן להגיע לחשיפה רחבה מאחר ומודעות הפרסום מוצגות בראש דף התוצאות ובהתאם לשאילתה של הגולש. אפשר לנהל קמפיינים ברשת המדיה או ברשת החיפוש של גוגל, הפרסום בגוגל נועד לייצר עבורכם לידים ופניות לעסק, אך אם מציעים מוצר או שירות שכמעט ולא מחפשים אותו במנוע החיפוש עדיף להשקיע בפרסום בפייסבוק.
איך עובד פרסום בפייסבוק?
פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה והפופולריות ביותר בישראל, הפרסום בפייסבוק מתאים לכל העסקים אך חשוב להבין כי הגולשים במדיה החברתית לא יגיעו למודעות הפרסום שלכם באמצעות חיפוש, לכן יש להשקיע בטרגוט קהלי היעד כדי שהפרסום יהיה אפקטיבי.
מערכת הפרסום של פייסבוק נחשבת למתקדמת מאוד, יש בה מגוון רחב של כלים ואפשרויות ובדרך כלל עלות הפרסום זולה יותר בהשוואה לעלות הפרסום בגוגל.
איך מחליטים האם לפרסם בגוגל או בפייסבוק?
בעלי עסקים רבים מתלבטים היכן כדאי להם לפרסם, האם עדיף עבורם לבצע פרסום בגוגל בזול או שמא כדאי להם להשקיע בפרסום בפייסבוק. כדי לקבל החלטה נכונה מומלץ להתייחס לפרמטרים הבאים:
- מטרת הפרסום – חשוב להגדיר מראש מהי מטרת הפרסום ואילו יעדים רוצים להשיג באמצעות הקמפיין.
- סוג השירות או המוצר – אם מטרת הקמפיין היא לחשוף גולשים למוצר או לשירות מסוים חשוב לבדוק היכן המתחרים שלכם מפרסמים ויש להחליט איזה פלטפורמה טובה יותר כדי להשיג לידים ולקוחות חדשים לעסק. בגוגל הגולשים מחפשים מוצר או שירות וכך הם נחשפים לעסק שלכם, בפייסבוק עליכם להגיע לקהל היעד ולחשוף בפניו את המוצר או השירות.
- קהל יעד – כולם משתמשים בגוגל אך יש תחרות גדולה על ביטויי המפתח, בעוד הפרסום בפייסבוק עשוי להיות זול יותר. חשוב לבדוק היכן נמצא קהל היעד שלכם ובהתאם לכך תוכלו להחליט היכן לנהל את הקמפיין.
- תקציב – בתחומים תחרותיים עלויות הפרסום בגוגל עשויות להיות גבוהות בגלל התחרות על ביטויי המפתח, למשל בתחומים כמו עורכי דין, אינסטלטור, שיפוצים וכו'. הפרסום בפייסבוק צפוי להיות זול יותר, אך עליכם לבדוק האם הקמפיין ישיג את התוצאות הרצויות.
מומלץ להיעזר בחברה המתמחה בפרסום באינטרנט, צוות החברה יסייע לכם לבחור באיזה פלטפורמה כדאי לכם לפרסם והוא יציע דרכים יצירתיות ומתקדמות כדי להוזיל את עלויות הפרסום ולהשיג את המטרות הרצויות.