בסצנה העסקית התחרותית השופעת שחקנים המתחרים נון סטופ על תשומת לבו של הלקוח, חשוב תמיד להישאר בתודעה. במי יבחר הלקוח בפעם הבאה שהוא יצטרך מוצר או שירות שאתם מספקים וכיצד תזכירו לו שאתם שם ואת היתרונות שלכם גם בלי לקיים שיחת מכירה מקדימה או פגישה עסקית?
כאן נכנסים לתמונה מוצרי שיווק וקידום שונים בין אם אלה מתנות שנשלחות בחגים ומועדים, בעת השקת המוצר או השירות או המפגש במעמד המכירה.
אולי לא חשבתם על זה, אבל דרך מצוינת להשיג את תשומת הלב ולהזכיר ללקוחות את קיומכם היא באמצעות פנקסי קבלות של העסק. כן, כן, במקום להשתמש בפנקס קבלות גנרי ניתן למצג ולהעביר מסרים שיווקיים בקבלות מעוצבות ומרשימות שעושות הבדל גדול והרי, בכל מכירה ועסקה אנחנו מחויבים לתת קבלה על תשלום שבוצע וזו אלטרנטיבה מצוינת גם להותיר חותם.
לפניכם מספר טיפים בעיצוב, הדפסת פנקסים והפקת קבלות ומיתוגם לפי השפה העיצובית והרושם שרוצים להותיר על לקוחות.
מה חייב להופיע על גבי הקבלה?
נתחיל מכך שחשוב לתכנן קבלות על פי חוק והרכיבים שנדרשים להופיע על גבי הקבלה. הפרטים החיוניים הם קודם כל מספר עוקב, שמופיע בסדרת הקבלות כך שיהיה לכם תמיד מעקב אחר הקבלות שנתתם. בנוסף, יש לציין את שם העסק, מספר תעודת זהות, מספר עוסק מורשה או מספר החברה, התאריך בו ניתנת הקבלה, שם המשלם והכתובת שלו, מהות התקבול – כלומר, פירוט העסקה, סוג התקבול וחתימה.
איך לעצב קבלות מיוחדות?
בפורמט זה חשוב לעבוד אך מכאן היד חופשית למתג את הקבלה. והנה מספר הצעות לכך:
ניתן לבחור שהרקע של הקבלה יהיה זהה לצבעים המזוהים עם שפת המותג שלכם או לבחור בצבעוניות שמעבירה מבחינתכם את המסר – סולידי ופורמאלי או להפך, צבע דרמטי ונועז.
הופעת הלוגו אף היא קריטית ורצוי שהיא תתנוסס בראש הקבלה, כי הלוגו הוא אלמנט זכיר ואם אין לכם לוגו עדיין ניתן לחשוב על מוטיב אחר שיהיה קל לזהות ולזכור או יהיה קשור לעולם התוכן של העסק. למשל, פטיש לעוסקים בתחום המשפט או מכונת כתיבה לכותבי תוכן וכדומה. ניתן להוסיף מתחת ללוגו סלוגן או משפט הנעה לפעולה שמעביר את המסר השיווקי שחשוב לכם שייחרת בזיכרון של הלקוח בין אם אלה הערכים המזוהים עם העסק – מקצועיות, שירות אקספרס, עד הבית וכדומה או כאמור מוטו כלשהו שמוביל אתכם בפעילות העסקית.
חשוב גם לציין את פרטי ההתקשרות של העסק ואפשר להרחיב את הנושא עם הקיצורים שלכם לרשתות החברתיות כדי שהלקוח יוכל לעקוב ולשמור אתכם על קשר בערוצי מדיה נוספים. אפשר להוסיף גם קישוטים מסוגננים לקבלה וכל אלמנט זכיר אחר שיעשה הבדל ויהפוך את הקבלה למיוחדת ומעניינת יותר בנראות שלה.
היום קיימות דרכים שונות למתג ולעצב פנקסי קבלות: דרך אחת היא דרך עצמאית בה אתם מוזמנים להתחבר לצד היצירתי שבכם ולהשתמש בממשק ידידותי במערכת מיוחדת לעיצוב עצמאי של פנקסי קבלות תוך שימוש באלמנטים שונים על גבי הפורמט ודרך שנייה היא להעלות עיצוב מוכן כך שבית הדפוס ידפיס אותו. אפשר גם לפנות למעצבים גרפיים על מנת שיעצבו עבורכם פנקסי קבלות מקוריים כי כאמור מדובר במוצר נפוץ ואמצעי נהדר לתווך ללקוחות את המסרים השיווקיים ואת ערכי העסק שלכם. חשוב לבחור הדפסה בבית דפוס ששם דגש על איכות וסטנדרטים, הזמנה מהירה וצוות מקצועי כך שתהיו מרוצים מהתוצאה. אל תשכחו לשמור את הפנקסים בהישג יד ולהפיק קבלות על כל תשלום.